DKV arbeidsongeschiktheid Incapacité de travail

Ik ben arbeidsongeschikt

Ben je arbeidsongeschikt door ziekte, ongeval of zwangerschap, en heb je een verzekering gewaarborgd inkomen afgesloten? In dat geval is het belangrijk dat je ons hiervan op de hoogte brengt. Hieronder leggen we je uit hoe je dit kunt doen.

Bezorg ons het ingevulde en ondertekende aangifteformulier

Om ons van je arbeidsongeschiktheid op de hoogte te brengen, dien je ons dit formulier volledig ingevuld en ondertekend te bezorgen. 

Enkele aandachtspunten: 

  • Het gedeelte 'Medisch attest' (p5 en 6) moet worden ingevuld door je behandelende arts. 
  • Voeg bij je aangifte ook de medische verslagen en resultaten van medische onderzoeken.

Hoe kun je ons het aangifteformulier bezorgen?

Snel en makkelijk via My DKV.

Heb je nog geen My DKV-account? Dan kun je ons het volledig ingevulde en ondertekende aangifteformulier ook via e-mail of per post bezorgen:

  • Via e-mail naar dkvmed@dkv.be (t.a.v. onze raadsgeneesheer, Dr. M. Offermans) of naar claims-inv@dkv.be.
  • Per post naar DKV Belgium N.V., Loksumstraat 25, 1000 Brussel. 

Wanneer moet je je arbeidsongeschiktheid melden?

Je doet dit best zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 5 dagen na het begin van je arbeidsongeschiktheid. 

Wordt je arbeidsongeschiktheid verlengd?

In dat geval is het belangrijk dat je ons een attest bezorgd, ondertekend door je arts, met vermelding van de verlengingsperiode en het percentage van arbeidsonbekwaamheid. Voeg bij dit attest ook de medische verslagen en resultaten van medische onderzoeken, zodat onze raadsgeneesheer het recht op prestaties snel en correct kan beoordelen.