Faq

Waaruit bestaat de voorafgaande goedkeuringsprocedure voor aankoop van medische hulpmiddelen?

Om de aankoop van medische hulpmiddelen voorafgaandelijk te kunnen goedkeuren, hebben wij volgende informatie nodig: kostenraming, voorschrift van de behandelende arts, tussenkomst van het ziekenfonds (=een voorafgaandelijk akkoord van het ziekenfonds, dat vermeldt voor welk bedrag ze tussenkomen). Komt het ziekenfonds niet tussen? Dan dien je ons de reden van de weigering te bezorgen. 
Je kan ons deze informatie makkelijk en snel bezorgen via My DKV of de DKV App


Op basis van de medische noodzakelijkheid zal (de raadsarts van) DKV beoordelen of de aankoop van het medisch hulpmiddel goedgekeurd wordt. Let wel: de verzekerde moet aangesloten zijn op het moment van aankoop of plaatsing van het medisch hulpmiddel. Het is ook belangrijk dat we alle bovenvermelde informatie ontvangen. Als er toch bepaalde informatie ontbreekt, dan zul je van ons een aanvraag voor bijkomende informatie ontvangen. 
Indien de aankoop van het hulpmiddel goedgekeurd wordt, dan zal je van ons een bevestigingsbrief ontvangen met het terugbetalingspercentage zoals voorzien volgens de verzekeringsvoorwaarden. 
Indien we geen goedkeuring kunnen geven, dan zal je van ons een brief ontvangen waarin we de reden van weigering toelichten.